כיצד נוצר כאב כרוני?

כאב כרוני הוא מצב מתיש המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. כאב כרוני יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל פציעות, מחלות ונזק עצבי. אבל מה שאנשים רבים לא מבינים הוא שכאב כרוני אינו רק פיזי. בכאב כרוני המוח יוצר קשרים בין תנועה לכאב, בגלל שחווה לתקופה מסוימת כאב בתנועה, גם כשהתנועה כבר לא גורמת לנזק. המשמעות היא שגם לאחר שהפציעה החלימה, המוח עשוי להמשיך לשלוח אותות כאב לאזור הפגוע.

ישנן אסטרטגיות רבות לסייע בניהול כאב כרוני, יש צורך לשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות שליליות הקשורות לכאב ובעיקר להוריד את החשש מהתנועה, ולהחזיר את הביטחון הגופני והתנועתי. בטיפול הפיזיותרפיה נשים דגש על פיתוח כישורי התמודדות על מנת לשפר את איכות החיים ונקבל כלים להתמודדות עם הכאב הכרוני. יש לזכור כאב בהגדרתו אינו תחושה, הוא חוויה. חוויה המורכבת מזיכרון תנועתי, והרגלים והימנעויות שפתחנו. בטיפול נמצא כלים אישיים למטופל שיכולים להפחית מתח וחרדה, אשר עלולים להחמיר כאב כרוני או להוות טריגר לכאב.

פיזיותרפיה יכולה להיות טיפול יעיל לכאב כרוני מכיוון שהיא מתמקדת בשיפור התפקוד הגופני ובהפחתת תסמיני הכאב. פיזיותרפיסטים משתמשים במגוון טכניקות כדי לעזור לאנשים עם כאב כרוני, כולל פעילות גופנית, טיפול ידני וחינוך.

פעילות גופנית היא מרכיב קריטי בפיזיותרפיה לכאב כרוני. פיזיותרפיסטים יכולים לפתח תוכנית אימונים מותאמת אישית המותאמת לצרכים הספציפיים של הפרט, תוך התחשבות בגורמים כמו רמת כאב, ניידות ורמת כושר. פעילות גופנית יכולה לסייע בהפחתת תסמיני הכאב על ידי שיפור כוח, גמישות וטווחי תנועה. פעילות גופנית סדירה יכולה גם לעזור לשפר את מצב הרוח ולהפחית מתח, מה שיכול לתרום לכאב כרוני. יש לזכור שפעילות גופנית משחררת אנדרופינים אשר חיוניים לשיפור ההרגשה הטובה ולהפחתת הכאב. בנוסף, ברגע שנקח תנועה שמכאיבה לנו, ונבצע אותה בצורה שאינה מכאיבה לנו, ונבצע זאת שוב ושוב המוח יבין שהתנועה אינה מאיימת ויפסיק לאותת כאב בזמן ביצוע התנועה.

טיפול מנואלי הוא טכניקה נוספת בה משתמשים פיזיותרפיסטים כדי לעזור לאנשים עם כאב כרוני. טיפול ידני כולל טכניקות מעשית כמו עיסוי, דיקור יבש, מתיחות וטכניקות לשיפור תנועתיות, שמטרתן הפחתת כאב, הגדלת טווחי תנועה ושיפור תפקוד השרירים. טיפול ידני יכול לעזור להפחית את מתח השרירים ולהגביר את זרימת הדם לאזורים הפגועים, לקדם ריפוי ולהפחית תסמיני כאב. מגע נעים באזור הכאב מפחית כאב ושוב את הקשרים במוח שנוצרו בין האיזור הכאוב לכאב וכך הכאב הכרוני יחלוף.

בנוסף לפעילות גופנית וטיפול ידני, בפיזיותרפיה אנו מספקים גם חינוך וייעוץ כדי לעזור לאנשים עם כאב כרוני לנהל את הסימפטומים שלהם. זה יכול לכלול הדרכה על יציבה נכונה ואסטרטגיות להתמודדות עם כאב ומתח.

באופן כללי, פיזיותרפיה הינה טיפול יעיל לכאב כרוני על ידי התייחסות להיבטים הפיזיים והתפקודיים של המצב. על ידי עבודה עם פיזיותרפיסט לפיתוח תוכנית טיפול מותאמת אישית, אנשים עם כאב כרוני יכולים לשפר את איכות חייהם ולהפחית את תסמיני הכאב ואף להעלימם.

חשוב לעבוד עם פיזיותרפיסט מוסמך שיוכל לעזור לך לפתח תוכנית המותאמת לצרכים הספציפיים שלך, לכן אני והצוות שלי כאן בשבילכם.

ניתן לטפל בכאב הכרוני שלכם גם אצלי בקליניקה הפרטית לפיזיותרפיה בתל אביב, וגם בפיזיותרפיה פרטית אצלם עד הבית,

ניתן לקבל פיזיותרפיה הביתה באזורים הבאים: פיזיותרפיה בתל אביב, פיזיותרפיה ברמת גן, פיזיותרפיה בגבעתיים.

בואו נשתחרר מהכאב הכרוני,

נלמד אנחנו לנהל אותו ולא נתן לכאב לנהל אותנו.